OGIBiz Website

Menu
2854889
Space
2859299
Banner
2860520
Accordion
2860793
● Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία Ενηλίκων

Tο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας παρέχει συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία ενηλίκων σε ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων και προβλημάτων, όπως:

• Αγχώδεις διαταραχές: φοβίες, κρίσεις πανικού, ψυχοσωματικές διαταραχές, ψυχαναγκαστική – καταναγκαστική διαταραχή, διαταραχή μετά από ψυχοτραυματικό στρες, έμμονες ιδέες, φόβοι για την υγεία, εργασιακό άγχος, άγχος εξετάσεων
• Διαταραχές διάθεσης: κατάθλιψη, διπολική διαταραχή (μανιοκατάθλιψη)
• Διαταραχές διατροφής: νευρική ανορεξία, βουλιμία, παχυσαρκία
• Σχιζοφρένεια και άλλες ψυχωσικές διαταραχές
• Διαταραχές προσωπικότητας
• Εξαρτήσεις: αλκοολισμός, χρήση ουσιών, τυχερά παιχνίδια, ίντερνετ
• Χρόνιες ασθένειες: καρκίνος, σακχαρώδης διαβήτης, σκλήρυνση κατά πλάκας, καρδιαγγειακά, Aids, HIV
• Πένθος, απώλεια, χωρισμός, εμμηνόπαυση, λοχεία, διαζύγιο
• Σεξουαλικά προβλήματα
• Διαταραχές ύπνου: αϋπνία, υπερυπνία
• Νευρικές συνήθειες: τικς, ονυχοφαγία, τριχοτιλλομανία
• Προβλήματα βίας, σωματικής/συναισθηματικής κακοποίησης και τραυματικών γεγονότων
• Επαγγελματικός προσανατολισμός

Accordion
2860794
● Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία Παιδιών και Εφήβων

Το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας παρέχει συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία σε παιδιά, εφήβους και γονείς σε ένα ευρύ φάσμα καταστάσεων και προβλημάτων, όπως:

• Προβλήματα συμπεριφοράς : άρνηση, ανυπακοή, αντιδραστικότητα, επιθετικότητα, ψέμματα, κλοπές, απάτες, ζηλοτυπία
• Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής, Υπερκινητικότητα
• Σχολικές και Μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές : σχολική άρνηση, δυσλεξία
• Αγχώδεις διαταραχές : άγχος αποχωρισμού, φοβίες, ιδεοψυχαναγκασμούς, κοινωνική αποφευκτικότητα, διαταραχή πανικού-αγοραφοβία
• Καταθλιπτικές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας
• Διατροφικές διαταραχές: ψυχογενής ανορεξία, βουλιμία
• Χειρισμό αναπτυξιακών σταδίων: πιπίλα, τουαλέτα, νυχτερινή ενούρηση, δυσκολίες ύπνου και διατροφής
• Αναπτυξιακές διαταραχές του αυτιστικού φάσματος
• Νοητική υστέρηση
• Οικογενειακές δυσκολίες: διαταραχές σχέσεων, υιοθεσία, διαζύγιο, πένθος
• Ανάγκη ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων και βελτίωση της αυτοπεποίθησης
• Διαχείριση συναισθημάτων (φοβίες, θυμός)
• Διαταραχές ύπνου
• Άγχος εξετάσεων
• Παιδιά με ασθένεια

Accordion
2860795
● Συμβουλευτική Γονέων

Οι υπηρεσίες συμβουλευτικής απευθύνονται σε γονείς, οι οποίοι έχουν ανάγκη βοήθειας για την αντιμετώπιση θεμάτων σχετικά με :

• Διαταραχές διαγωγής : επιθετικότητα, σοβαρές παραβιάσεις κανόνων, ψέμματα, απάτες, κλοπές
• Εναντιωτική προκλητική διαταραχή: ανυπακοή, άρνηση, προκλητικότητα, εναντίωση, εχθρικότητα
• Δυσκολίες στην προσαρμογή στο σχολείο, σχολική άρνηση
• Διάσπαση προσοχής , αδυναμία συγκέντρωσης, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα
• Διαταραχές απέκκρισης: ενούρηση, εγκόπριση
• Προβλήματα διατροφής : ψυχογενής ανορεξία, βουλιμία, παχυσαρκία
• Ανάγκη ενίσχυσης κοινωνικών δεξιοτήτων και βελτίωση της αυτοπεποίθησης
• Διαχείριση συναισθημάτων (φοβίες, θυμός)
• Διαζύγιο
• Απώλεια κοντινού προσώπου, πένθος
• Παιδιά με ασθένεια
• Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία
• Διαταραχές ύπνου
• Άγχος εξετάσεων

Accordion
2860796
● Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία Ζεύγους

Η συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία ζεύγους ή συζυγική θεραπεία απευθύνεται σε κάθε ζεύγος ατόμων που ζουν μαζί σε στενή σχέση, όπως σε συζύγους αλλά και σε ζεύγη που ζουν μαζί χωρίς να έχουν παντρευτεί, ακόμη και σε ζεύγη ομοφυλοφίλων. Η θεραπεία στοχεύει στο να βελτιώσει την επικοινωνία ανάμεσα στο ζεύγος, κατανοώντας το σύστημα της σχέσης τους, όσο και το είδος της μάθησης που χαρακτηρίζει την αλληλεπίδρασή τους.

Ειδικότερα, η βελτίωση της επικοινωνίας περιλαμβάνει την εκπαίδευση στις επικοινωνιακές δεξιότητες, την ενεργητική ακρόαση και τη διευκόλυνση της έκφρασης των συναισθημάτων.

Η συζυγική θεραπεία έχει ως στόχο επίσης να διευκρινήσει τους ατομικούς στόχους του καθένα, να λύσει διαπροσωπικές συγκρούσεις και να βοηθήσει καθένα από τους συντρόφους να αντιληφθεί τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά στον άλλο διαστρεβλωμένα (μεταβιβαστικά) λόγω παλιότερων εμπειριών με γονείς και αδέλφια.

Οι θεραπευτικές συνεδρίες είναι εβδομαδιαίες, μπορεί όμως να είναι και συχνότερες.

Accordion
2860797
● Διάγνωση και Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών και Δυσλεξίας

Στις μαθησιακές δυσκολίες στον γραπτό λόγο περιλαμβάνονται η Διαταραχή της Ανάγνωσης (δυσλεξία) και η Διαταραχή της Γραπτής Έκφρασης (δυσορθογραφία).

Δυσλεξία σημαίνει εξαιρετική δυσκολία στην επεξεργασία του γραπτού λόγου και κατά συνέπεια δυσκολία στην Ανάγνωση, δυσανάλογα επίμονη προς την ηλικία και το νοητικό δυναμικό του παιδιού, και επίσης επίμονη αδυναμία στην εκμάθηση της Ορθογραφίας των λέξεων και στην αυτοματοποίηση της Ορθογραφικής Ικανότητας.

Η Δυσορθογραφία είναι η Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία που εκδηλώνεται με ασυνήθιστα επίμονη δυσκολία στην απόκτηση μόνο της Ικανότητας για Ορθογραφημένη γραφή, ενώ η Ικανότητα για Ανάγνωση καλλιεργείται απρόσκοπτα και αποτελεσματικά και φτάνει στο αναμενόμενο επίπεδο βάσει της ηλικίας και της νοητικής ικανότητας του κάθε παιδιού.

Η διάγνωση των διαταραχών αυτών βασίζεται στη χορήγηση ατομικά στο παιδί σταθμισμένων δοκιμασιών, που μετρούν την ικανότητα για ανάγνωση και για γραπτή έκφραση.

Η θεραπευτική αντιμετώπιση περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ενός εξατομικευμένου προγράμματος παρέμβασης προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε παιδιού με στόχο την αποκατάσταση όλων των ικανοτήτων που δεν είναι αναπτυγμένες ικανοποιητικά και όχι μόνο στη διδασκαλία της Ανάγνωσης και της Ορθογραφίας.

Το πλήρες πρόγραμμα Αντιμετώπισης των Μαθησιακών Δυσκολιών κινείται σε τρία επίπεδα και περιλαμβάνει:
• Την Αποκατάσταση των Ικανοτήτων σύμφωνα με το γνωσιακό προφίλ που προκύπτει από τη Διαγνωστική Διαδικασία.
• Τη διδασκαλία της Ανάγνωσης και της Ορθογραφίας του συμβολικού συστήματος της γλώσσας και την ανάπτυξη της Γλωσσολογικής Ικανότητας.
• Την ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες για την αντιμετώπιση των δευτερογενών ψυχολογικών προβλημάτων και την ενίσχυση του συναισθήματος αυτοεκτίμησης.


Accordion
2860798
● Συμβουλευτικές και Ψυχοϋποστηρικτικές Υπηρεσίες σε Παιδικούς Σταθμούς

Οι υπηρεσίες αυτές αφορούν συγκεκριμένες γενικές και ειδικές ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, των παιδαγωγών και των γονέων τους.

Υπηρεσίες προς τα παιδιά

Συγκεκριμένα όσον αφορά στα παιδιά οι υπηρεσίες που σχετίζονται με ζητήματα και προβλήματα που μπορεί να προκύψουν στις ηλικίες αυτές αφορούν:
1. Αξιολόγηση του αναπτυξιακού τους επιπέδου και τυχόν διαταραχών που σχετίζονται με αυτό όπως: υστέρηση κατάκτησης αναμενόμενων σταδίων, ψυχοκινητική υστέρηση, υστέρηση λόγου, γενικότερη νοητική υστέρηση, ή ειδικότερες αναπτυξιακές διαταραχές του αυτιστικού φάσματος. Ο εντοπισμός και η διαφορική διάγνωση των παραπάνω καταστάσεων δεν είναι αυτονόητη διαδικασία και είναι αποκλειστική αρμοδιότητα παιδοψυχιατρικής εκτίμησης, ενώ είναι κρίσιμης σημασίας η έγκαιρη διάγνωση και η έναρξη πρώιμης παρέμβασης όπου κρίνεται απαραίτητο. Να σημειωθεί πως συνολικά οι προαναφερόμενες καταστάσεις εμφανίζονται σε ποσοστό~5% του γενικού πληθυσμού στις ηλικίες αυτές.
2. Αξιολόγηση και συμβουλευτική σχετικά με συναισθηματικές δυσκολίες όπως αγχώδεις διαταραχές (άγχος αποχωρισμού, δυσκολίες προσαρμογής, φοβίες), διαταραχές σχέσεων και επικοινωνίας με ενήλικες ή συνομηλίκους, ή διαταραχές συμπεριφοράς που μπορεί να οφείλονται σε καταστάσεις όπως η ΔΕΠΥ (διαταραχή ελλειμματικής προσοχής- υπερκινητικότητας). Το ποσοστό εμφάνισης των παραπάνω διαταραχών κυμαίνεται στο 5-10% του γενικού πληθυσμού των παιδιών προσχολικού φάσματος ηλικιών και στις περισσότερες των περιπτώσεων απαιτείται σαφής αξιολόγηση και κατάλληλη συμβουλευτική ή ψυχοθεραπευτική αντιμετώπιση για την αποκατάσταση της κατά το δυνατό απρόσκοπτης εξέλιξης και λειτουργικότητας του παιδιού, στο οικογενειακό και σχολικό του περιβάλλον.
3. Αξιολόγηση μέσω σταθμισμένων δοκιμασιών της ‘σχολικής ετοιμότητας’ των παιδιών του νηπιαγωγείου εν όψη της μετάβασης τους στην Α΄Δημοτικού.

Για όλα τα παραπάνω ζητήματα και προβλήματα, η αρχική παρατήρηση ή το αίτημα για την αξιολόγηση, μπορεί να προέρχεται είτε από τον/την παιδαγωγό του παιδιού, είτε από το γονέα του, είτε από τον ειδικό συνεργάτη μας στα πλαίσια της γενικότερης παρατήρησης των παιδιών.


Υπηρεσίες προς τους γονείς

Οι υπηρεσίες προς τους γονείς περιλαμβάνουν 1-2 ατομικές συναντήσεις μαζί τους, μετά από τυχόν δικό τους αίτημα για οποιοδήποτε ζήτημα θεωρούν ότι αφορά το παιδί τους ή γενικότερα την οικογένεια τους.
Επίσης, διοργανώνονται ενημερωτικά σεμινάρια γενικού ενδιαφέροντος για τους γονείς, σχετικά με ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη και ανατροφή των παιδιών.


Υπηρεσίες προς τους παιδαγωγούς

Οι υπηρεσίες προς τους παιδαγωγούς αλλά και γενικότερα προς τον παιδικό σταθμό και το σχολείο περιλαμβάνουν:
1. Συμβουλευτική για ζητήματα ανάπτυξης, ψυχικής υγείας και συμπεριφοράς των παιδιών.
2. Διοργάνωση ενημερωτικών και εκπαιδευτικών σεμιναρίων και ομάδων προσωπικού για ανάλογα θέματα.

Οι υπηρεσίες αυτές (μπορούν να) παρέχονται στο πλαίσιο λειτουργίας του παιδικού σταθμού σε ένα βασικό συμβουλευτικό και ενημερωτικό επίπεδο.

Ως τόσο αναβαθμίζουν κριτικά την εικόνα αλλά και το ουσιαστικό περιεχόμενο των υπηρεσιών του σχολείου, καθώς λειτουργούν σε επίπεδο πρόληψης και αγωγής ψυχικής υγείας των παιδιών και των οικογενειών τους και υποστήριξης και συμβουλευτικής προς το προσωπικό του σταθμού.

Για μια πιο λεπτομερή ενημέρωση και διευκρινήσεις ως προς τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο των παραπάνω υπηρεσιών, ώστε εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον, να επεξεργαστούμε ένα σχήμα εφαρμογής τους και στο δικό σας σχολείο, επικοινωνήστε με τους υπεύθυνους του προγράμματος.


Οι υπεύθυνοι του προγράμματος:
Παπαγαθαγγέλου Αγγελική
Ψυχολόγος ΑΠΘ - Ψυχοθεραπεύτρια
Τηλ. 2310 384097
Κιν. 6939 006702
Μπούρμπουλας Θεόδωρος
Παιδοψυχίατρος
Τηλ. 2310 276666

Accordion
2860799
● Συμβουλευτικές και Ψυχοϋποστηρικτικές Υπηρεσίες σε Μαθητές Φροντιστηρίων

Το Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων περέχει ψυχοϋποστηρικτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές φροντιστηρίων και στους γονείς τους αλλά και στους διδάσκοντες.

Οι υπηρεσίες αυτές συνιστούν ένα ευέλικτο, σύντομο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τις πανελλαδικές εξετάσεις επικεντρωμένο στις ψυχολογικές διαστάσεις που συνδέονται με την σφαιρική και άρτια προετοιμασία των μαθητών σας. Το πρόγραμμα αυτό αφορά προβλήματα σχετικά με την αντιμετώπιση του άγχους που σχετίζεται με την εντατική προετοιμασία για τις εξετάσεις αυτές αλλά και συναφή προβλήματα και δυσκολίες όπως περιγράφονται στη συνέχεια.

Οι διδάσκοντες , που προετοιμάζουν μαθητές για την ιδιαίτερα απαιτητική αυτή δοκιμασία, γνωρίζουν τις σοβαρές αρνητικές συνέπειες του άγχους στους μαθητές και την απόδοση τους, όταν αυτό λαμβάνει υπερβολικές διαστάσεις και μάλιστα ανεξάρτητα από τις γνωστικές δυνατότητες των μαθητών.

Αντίθετα η πρόληψη ή η αντιμετώπισή του με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, μπορεί να συμβάλει άμεσα και μετρήσιμα στην αύξηση της επίδοσης ενός μαθητή έστω και για λίγες μονάδες που ως τόσο γνωρίζουμε ότι μπορεί να αποβούν καταλυτικές για την επιτυχία του.
Το πρόγραμμα που σας προτείνουμε αναλυτικά παρακάτω, δίνει τη δυνατότητα στο φροντιστήριο σας, να συμβάλει έμπρακτα στην αντιμετώπιση του άγχους και των συναφών δυσκολιών των μαθητών σας, με άμεσα θετικά και αναγνωρίσιμα οφέλη στην επίδοσή τους και στην ατομική τους επιτυχία αλλά και στη συνολικότερη εικόνα του φροντιστηρίου σας.

Οι ανάγκες για τις οποίες κάνουμε λόγο παρακάτω είναι απόλυτα υπαρκτές, όπως και οι ίδιοι μπορείτε να διαπιστώσετε αν κάνετε μια ανάλογη πρόσκληση ενημέρωσης προς τους γονείς και αφορούν στατιστικά ποσοστό 20-40 % των μαθητών οποιουδήποτε χώρου και επιπέδου.


Ανάλυση του προγράμματος

Ομάδες Γονέων

Οι ομάδες αυτές προηγούνται οποιασδήποτε άλλης παρέμβασης και αφορούν γονείς οι οποίοι θα εκδηλώσουν ανάγκη ή ενδιαφέρον να ενημερωθούν για ζητήματα γύρω από τη διαδικασία που βιώνουν τα παιδιά τους σχετικά με την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις και κυρίως σχετικά με τα εξής:

1. Το άγχος που κινητοποιεί σε γονείς και παιδιά μια τέτοια απαιτητική διαδικασία καθώς και οι στάσεις και συμπεριφορές που μπορούν να υιοθετήσουν οι γονείς για μια εποικοδομητική και υποστηρικτική συνεισφορά στην προσπάθεια των παιδιών τους.
2. Περιφερειακά ζητήματα που ενδεχομένως αυξάνουν το άγχος τόσο των γονέων όσο και των παιδιών και ενίοτε προκαλούν τριβές μεταξύ τους όπως η διαχείριση του χρόνου, ο τρόπος και ο χρόνος μελέτης, οι διαπροσωπικές σχέσεις των παιδιών, καθώς και οι ενδοοικογενειακές σχέσεις.
Κάθε τέτοια ομάδα περιλαμβάνει συνήθως 10-15 γονείς και προτείνονται 2-3 συναντήσεις, όπου στην πρώτη πραγματοποιείται μια γενικότερη ενημέρωση για τα ζητήματα αυτά, ενώ στις επόμενες συζητούνται και επεξεργάζονται σε πιο επικεντρωμένο πλαίσιο, σύμφωνα και με τους ιδιαίτερους προβληματισμούς των συμμετεχόντων σε κάθε ομάδα.

Επίσης διανέμονται και επεξεργάζονται σταθμισμένα και έγκυρα ερωτηματολόγια που βοηθούν τους γονείς να κατανοήσουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των παιδιών τους σε σχέση με τις σπουδαστικές και επαγγελματικές τους επιλογές, καθώς και τις τυχόν ψυχολογικές τους δυσκολίες που συνδέονται με τα χαρακτηριστικά αυτά.

 

Ομάδες Εφήβων

Αυτές συγκροτούνται μετά από ενημέρωση των μαθητών από τους γονείς τους και εφόσον οι ίδιοι εκδηλώσουν ενδιαφέρον.
Συνήθως πραγματοποιούνται με υποστήριξη των γονέων σε χώρο εκτός του φροντιστηρίου και το περιεχόμενό τους διαμορφώνεται τόσο θεωρητικά όσο και βιωματικά σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ομάδας.


Βασικά θέματα που επεξεργάζονται είναι:

1. Αυτογνωσία και σχέση με σπουδαστικές και επαγγελματικές επιλογές
2. Έλεγχος συναισθημάτων, αναγνώριση και διαχείριση άγχους, διαχείριση χρόνου και μελέτης
3. Διαπροσωπικές στάσεις και διαχείριση σχέσεων με γονείς, καθηγητές και συνομηλίκους, πάντα σε συνάρτηση με την πρόκληση των πανελλαδικών εξετάσεων.

 

Ομάδες Διδασκόντων

Αυτές συγκροτούνται με προαιρετική συμμετοχή του διδακτικού προσωπικού, όπου σε 1-2 συναντήσεις παρουσιάζονται κάποια βασικά θεωρητικά σημεία από τα παραπάνω ζητήματα και συζητώνται αναλυτικότερα τυχόν ειδικά θέματα ή δυσκολίες, που αφορούν συγκεκριμένες περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν οι διδάσκοντες στα τμήματά τους.

 

Διαφοροποίηση ανάλογα με την τάξη

Οι παραπάνω υπηρεσίες διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με την τάξη στην οποία αναφέρονται.
Έτσι για την Α΄ και Β΄ Λυκ. ιδιαίτερη σημασία δίδεται στην αξιολόγηση του γνωστικού και ψυχολογικού δυναμικού των μαθητών, αλλά και στην ανάπτυξη της αυτογνωσίας τους, και συσχέτιση με τις σπουδαστικές και επαγγελματικές επιλογές τους (προσωπικός και επαγγελματικός προσανατολισμός).

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να ενημερωθούν σε χαλαρότερες συνθήκες τόσο οι γονείς όσο και οι μαθητές, για θέματα διαχείρισης άγχους, χρόνου και οργάνωσης της μελέτης τους αλλά και γενικότερα της μαθητικής και προσωπικής τους ζωής.

Τέλος υπάρχει χρόνος και δυνατότητα για αποτελεσματικές παρεμβάσεις πρόληψης και αντιμετώπισης ειδικότερων ζητημάτων όπως τυχόν μαθησιακές, συναισθηματικές, διαπροσωπικές και οικογενειακές δυσκολίες.

Μέρος του προγράμματος υλοποιείται στο χώρο και υπό την αιγίδα του φροντιστηρίου, ενώ το υπόλοιπο- εφ’ όσον υπάρξει ενδιαφέρον από γονείς και μαθητές- εκτός φροντιστηρίου και με την αποκλειστική ευθύνη των γονέων.

Για την Γ΄ Λυκ. το πρόγραμμα διαμορφώνεται όπως περιγράφηκε αναλυτικά, με έμφαση σε ζητήματα διαχείρισης άγχους, χρόνου, και οικογενειακών σχέσεων.


Για μια πιο λεπτομερή ενημέρωση και διευκρινήσεις ως προς τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο των παραπάνω υπηρεσιών, ώστε εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον, να επεξεργαστούμε ένα σχήμα εφαρμογής τους και στο δικό σας σχολείο, επικοινωνήστε με τους υπεύθυνους του προγράμματος.

Οι υπεύθυνοι του προγράμματος:
Παπαγαθαγγέλου Αγγελική
Ψυχολόγος ΑΠΘ - Ψυχοθεραπεύτρια
Τηλ. 2310 384097
Κιν. 6939 006702
Μπούρμπουλας Θεόδωρος
Παιδοψυχίατρος-Εκπαιδευτικός
Τηλ. 2310 276666

Footer
2854894